loading...
پی سی دانلود
سالار بازدید : 118 چهارشنبه 10 خرداد 1391 نظرات (0)
رونمایی قالب جدید پی سی دانلود

نزدیک به 6 سال پیش، پی سی دانلود با قالب و امکاناتی متفاوت از سایر سایت های دانلود در آن زمان، فعالیت خود را آغاز نمود و توانست در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت خاصی در بین کاربران دست یابد، دیری نپایید که سایت های بسیاری با کپی برداری از طرح قالب و شیوه ی کاری پی سی دانلود شکل گرفتند، سایت هایی که با تقلید کورکورانه خود از شعار ابداعی پی سی دانلود "the joy of downloading" گرفته تا جزیی ترین ریزه کاری های سایت همه را کپی برداری نمودند و به ادعا هایی نیز دست یافتند!

از مدت ها پیش، با هدف افزایش کیفیت سایت، تصمیم به تغییراتی در ساختار و قالب سایت گرفته شد، لذا با تکیه بر تجربه چند ساله خویش و علاوه بر آن چندین ماه نیاز سنجی، بررسی و تحلیل، امروز شاهد اولین فاز تغییرات می باشید، ممکن است برای بسیاری از کاربران دائمی، در نگاه اول قالب و ساختار جدید سایت زیاد جالب به نظر نرسد و کاربران قالب قبلی را به قالب جدید ترجیج بدهند، ما به کاربران قول خواهیم داد که خیلی زود با قالب جدید انس گرفته و خواهند دید قالب جدید در هنگام کار بسیار کارا تر خواهد بود، چرا که در طراحی قالب جدید، هدف سادگی بوده است و سعی شده است تا جای امکان اصول کاربرد پذیری و دسترسی پذیری رعایت شود تا طیف وسیع کاربران از مبتدی گرفته تا کاربران پیشرفته بتوانند در هنگام تعامل با سایت به راحتی به مقصود خود برسند.

در طراحی قالب از جدیدترین متد ها و تکنولوژی های روز بهره جسته ایم تا قالبی مدرن و در عین حال ساده بر پایه استاندارد های وب 2 ایجاد کنیم، در رابطه با تکنیک های بکار رفته بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

قالب جدید توسط دوست خوبم، جناب آقای امیر عباس عبدالعلی طراحی شده است که از ایشان تشکر و قدردانی می کنم، تبدیل قالب و سفارشی سازی سیستم مدیریت محتوای سایت (Movabletype) نیز توسط اینجانب محمدرضا سیاپوری صورت گرفته است.
همچنین در اینجا از دیگر دوستانم، جناب اقای پویا سلیمی که در بهینه سازی کد های سیستم مدیریتی سایت به ما کمک شایانی نمودند، همچنین از راهنمایی های ارزشمند آقای صالح سوزنچی در زمینه کد نویسی Php و نظرات گران بهای آقایان مصطفی عنایتی، مهدی افاضلی، احسان دل روشن، شایان شهند، علی رضا عبدالهی، سید علی رضا ال داود، امین تبریزی و آرش زاد نیز کمال تشکر را دارم.

در ادامه به معرفی برخی از ویژگی ها و قسمت ها در قالب جدید می پردازیم ...

نمای کلی سایت
نمای کلی سایت ضمن عریض تر شدن از حالت سه ستونه به دو ستونه تبدیل شده، در واقع با انتقال قسمت نمایش دسته بندی های سایت به نوار بالایی فضای بیشتری در بدنه محتوایی سایت ایجاد شد که امکان نمایش بهتر ستون مطالب و ستون کناری سایت را مهیا ساخت. چیدمان قسمت های مختلف، فاصله بندی ها و اندازه قلم به کار رفته در نمایش محتوا بر اساس استاندارد های جدید طراحی وب 2 صورت گرفته است.
در طراحی قالب جدید: سادگی، سرعت بالای بارگذاری، حداکثر سازگاری با مرورگر های رایج، رعایت استاندارد های بین المللی و تناسب آن با انتظار و رفتار کاربران ایرانی و ... در نظر گرفته شده است.



قسمت ناوبری/Navigation سایت
مهمترین و کلیدی ترین تغییر در قالب جدید مربوط به بخش ناوبری سایت می باشد. قالب قبلی سایت به گونه ای طراحی شده بود که کاربر از هر صفحه سایت می توانست تنها با سه کلیک به لینک دانلود مطلب دیگری دست پیدا کند، اما با افزایش بخش های سایت (نرم افزار، موبایل، کتاب، گرافیک و فیلم) و زیر مجموعه های هر بخش قرارگیری لینک های اصلی هر بخش و زیر مجموعه های آن معضل بزرگی شده بود از طرفی قرار دادن تمامی لینک ها در زیر یکدیگر جالب نبود و از طرفی استفاده از منو های درختی نیز ما را به هدف مان که کمترین تعداد کلیک بود نمی رساند در نهایت با ترکیب حالت های مختلف به آنچه هم اکنون شاهد آن هستید رسیدیم که می توان به جرات ادعا کرد که چنین قسمت ناوبری نه تنها تا به حال در سایت های فارسی زبان اجرا نشده است بلکه در سایت های خارجی نیز نتوانستیم مشابه آن را پیدا کنیم.
با استفاده از این منوی منحصر به فرد، کاربر از درونی ترین شاخه در یک بخش می تواند تنها با یک کلیک به درونی ترین شاخه در بخش دیگری جابجا شود و به مقصود خود دست یابد.



قسمت دانلود های برگزیده
در این قسمت برترین دانلود های اخیر به کاربران معرفی می شوند، تا کاربرانی که هر روز فرصت سر زدن به سایت را ندارند و یا مدتی از اینترنت دور مانده اند از دانلود های مهم در چند هفته گذشته اطلاع یابند، در واقع این قسمت گلچین دانلود های سایت در دوره زمانی چند هفته اخیر است، در صفحه اصلی سایت گلچین دانلود های تمامی بخش ها را مشاهده می کنید و با ورود به هر بخش از سایت، گلچین دانلود های آن بخش را خواهید دید.



صفحه اصلی و قسمت آخرین دانلود های هر بخش
صفحه اصلی سایت نیز دستخوش تغییراتی شده است، به این صورت که با مشاهده صفحه اصلی سایت، شما آخرین مطلب از هر بخش سایت را به همراه لیست آخرین دانلود ها در آن بخش خواهید دید و به این صورت تنها با مرور صفحه نخست سایت از آخرین به روز رسانی تمامی بخش های سایت مطلع خواهید شد و دیگر لازم نیست در میان صفحات پایینی سایت به دنبال به روز رسانی های هر بخش باشید.



قسمت توضیحات انگلیسی
با هدف دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد آنچه روی سایت قرار می گیرد، علاوه بر توضیحات فارسی، توضیحات انگلیسی آن نیز فراهم شده است تا کاربران علاقه مند از آن بهرمند شوند.



جعبه مشخصات
 در این قسمت مشخصات کاملی از آنچه که کاربر قصد دانلود آن را دارد قرار گرفته است تا کاربر انتخاب درستی داشته باشد.



جعبه دانلود
لینک های دانلود در این قسمت به دو دسته تکی و گروهی تقسیم بندی شده اند، کاربر با کلیک بر روی لینک تکی طبق معمول می تواند فایل مورد نظر را دانلود کند، اما در مواردی که حجم فایل زیاد است و فایل به تکه های کوچکتر تقسیم شده است شما لیستی از لینک های دانلود را خواهید دید که برای دانلود راحت تر توسط نرم افزار های مدیریت دانلود به صورت غیر فعال و به صورت نمایش URL می باشد، در این موارد تنها کافی است تمامی لینک ها را انتخاب کرده و به یکباره وارد نرم افزار مدیریت دانلود خود کنید.



جعبه دانلود بخش موبایل
در بخش موبایل از آنجائیکه با پلتفرم های مختلفی سر و کار داریم و هر بازی و یا نرم افزار برای گوشی های مختلف، فایل های مجزایی دارد، لینک های دانلود را بر اساس نوع گوشی ها مرتب کردیم تا کاربران به راحتی بتوانند فایل مربوط به گوشی خود را پیدا کنند. این قابلیت مخصوصاً برای کاربران مبتدی که از نوع پلتفرم گوشی خود بی اطلاع هستند کمک بزرگی خواهد بود.
این شیوه نمایشی برای اولین بار توسط پی سی دانلود اجرا شده است.



قسمت تمامی دانلود های یک دسته
تا قبل از این زمانی که کاربر وارد صفحات آرشیو موضوعی می شد، به عنوان مثال با تعداد زیادی نرم افزار مربوط به آن موضوع روبرو می شد و اگر از قبل به دنبال نرم افزار خاصی می گشت می بایستی بین صفحات مختلف آن آرشیو حرکت می کرد تا نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کند. در ساختار جدید در اولین صفحه از هر آرشیو موضوعی، لیستی از تمامی موارد موجود در آن دسته قرار داده شده است تا کاربر به سرعت نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کند.



قسمت دانلود های پیشنهادی
در هر یک از دسته های موضوعی، به عنوان مثال، نرم افزار های مختلفی برای انجام کار های تقریباً یکسان وجود دارد که این نرم افزار ها اغلب در موارد خاصی تنها با هم تفاوت دارند و کاربرانی که بر ای رفع نیاز خود وارد آن دسته می شوند در انتخاب نرم افزار از میان تعداد متعدد نرم افزارهای موجود، دچار سردرگمی می شوند، در این موارد ما با انتخاب نرم افزارهایی که معمولا بیشترین کارایی را در آن زمینه دارند و امتحان خود را پس داده اند آن ها را به کاربر پیشنهاد می کنیم تا کاربران به انتخاب درستی برسند.



قسمت پر بازدید ترین دانلود ها
در این قسمت دانلود هایی که توسط کاربران بیشترین میزان بازدید را داشته اند، قرار داده شده است تا میانبری، جهت یافتن بهترین مطالب سایت از نظر کاربران باشد.



جعبه انتخاب و خرید بازی
در این قسمت شما شاهد جدیدترین بازی های اضافه شده به فروشگاه سایت هستید که با کلیک بر روی تصویر هر بازی اطلاعات آن نمایش داده شد و در صورت نیاز به توضیحات بیشتر می توانید توضیحات بیشتر را یافته و یا خرید خود را انجام دهید.



جعبه انتخاب و خرید محصولات اختصاصی پی سی دانلود
در این قسمت می توانید آخرین عناوین از محصولات سایت را مشاهده، انتخاب و خرید کنید.
شما با خرید این محصولات اختصاصی می توانید از پی سی دانلود حمایت کنید.



با توجه به تغییرات جدید صورت گرفته به زودی شاهد همین تغییرات در دیگر سایت های کپی بردار نیز خواهید بود.

هدف ما ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به کاربران فارسی زبان می باشد، از آنجائیکه هیچ کاری بی عیب و نقص نیست با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر شدن قالب سایت یاری رسانید.

با مراجعه به این بحث ضمن شرکت در نظر سنجی قالب جدید سایت، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

توجه: ما هنوز در حال انتقال مطالب قدیمی به قالب جدید هستیم و ممکن است تعدادی از مطالب قدیمی در قالب جدید یافت نشوند، که به مرور بر طرف خواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 176
  • بازدید کلی : 4,839
  • کدهای اختصاصی